Gillis CV/personliga ansökningsbrev


Hej kålmårdens djurpark! 
 
Jag är en ung kvinna i toppform (40+ och fortfarande vältränad). Mina vänner kallar mig för Gillis och jag har nästan själv glömt av mitt riktiga namn.
Tidigare har jag varit dagisfröken, men jobbar numera som någon sorts datatekninker i det stora komunhuset. En gång fick jag en stöt på jobbet, och sedan dess har jag tappat suget på filer och mappar helt och hållet.

Jag har kallat min chef gubbjävel. Jag har dansat afrikansk dans. Jag har deltagit i bordshockey-sm. Jag har räddat skadade djur. Jag har varit fadder åt en panda som senare visade sig vara död. Min son ska snart flytta hemifrån och jag söker halvt desperat efter man.  Ja, som ni förstår åtar jag mig allt. Det finns inget jag inte vågar göra.

Jag är typen av människa som gillar utmaningar. Jag tar mig an alla sorters problem, men vill gärna lösa problem med fart i. Krånglande datorer är ganska ensidigt. Lite som att jobba med sjuka djur, bara att datorer varken är håriga, vilda eller bajsar vid första bästa tillfälle.

Som en fartfylld kvinna i dagens samhälle, söker jag därför jobbet som djurvårdare på er djurpark.

Tack på förhand! /Gillis

P.S Sebastian kommer skicka Gillis ansökan till kolmården. Låt oss tillsammans vänta på svaret!

Kommentarer
Postat av: matilda

längesedan jag var här inne o kika nu känner jag. ska läsa igenom de olästa.

nu när jag sitter här och srattar åt gillis ansökan till kolmården känner jag hur mycket jag har saknat henne.

kram på er gulletussor

2009-04-03 @ 09:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0