Tjyven - Del 2

Gillis och boven sitter och fikar. De pratar om livet och alla förseningar i kollektivtrafiken. Det ryker lite lätt ifrån kaffekopparna.
 Han heter Greger och har tidigare jobbat som tandläkare. Det var där han lärde sig tekniken med små pilliga verktyg. "Det föll sig naturligt att pilla i små hål redan när jag var liten", uttryckte sig Greger och flinade.

De ska snart ta på sig kläderna och köpa en ny box vin nere på systemet. Gillis tycker de borde köpa Golden Gate, men Greger håller inte med. "Naej, har jag brutit mig in i huse ditt, och på köpet drucke upp ditt vin...Ja, då kan ja ta mig faen köpe dig en riktigt låde". Han bryter lite på någon konstig gammelsvenska.

"Sedan kan vi vandre ner till sjöa här i byggd. Ta me ett pare äggda och se på tjuskalle till koa min".

Gillis begriper inte riktigt vad han menar, men packar ner ett par ägg och anar att de ska titta på kossor tillsammans.
 Sebastian är fortfarande bitter över det missade koutsläppet, och vill inte alls delta i bloggandet.

"Hörru dudu, min nye lie vän. Säg kan du inte hämta mig en redig spann vatten att kyle vina i?"

Kvällen fortsätter. Greger pratar på, och Gillis lyssnar. Han har hängslebyor, tänker Gillis. Det är vad hon kallar en riktig karl!
Kanske ska hon söka till Bonde söker fru? Kanske är det vinet som talar för Gillis, men visst ska hon söka. Imorgon när hon vaknar ska hon googla sig fram till hur man får chansen att ta sig en bonde i TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0